.
«حمیدرضا آفریده» دربارهی این اجرا میگوید:«اجرای پیش رو بر پایه بداهه نوازی بنا شده و فضای کلی کنسرت بر این محور است؛ در واقع فضا و بیشتر اتفاقاتی که در این اجرا به گوش شنوندگان میرسانیم به صورت آنی بوده و تنها هماهنگی بین من و «رضا علی آبادی» نوازنده تنبور در شروع قطعات است و تمامی جملات و اتفاقات بداهه خواهد بود. در این اجرا سازهای کوبهای بسیار مختلف بوده و از پرکاشنهای ایرانی و غربی بسیار متنوعی استفاده کردیم که به فضای فکری من و نوازنده تنبور کمک خواهد کرد و حتی استفاده این سازها هم بر عهده نوازنده کوبهای بوده که هر کجا بستگی به فضا و بداهه ای که ما اجرا میکنم ترکیب سازها را انجام بدهد.»
او ادامه میدهد: « میتوان گفت این اجرا جزو تنها اجراهایی است که از ساز کمانچه پنج سیم استفاده خواهیم کرد. این ساز از لحاظ محدوده صدایی نسبت به کمانچه رایج بم تر و رنگ دیگری نسبت به این ساز خواهد داشت. این ساز را چندین سال قبل در یکی از شهرهای ایران دیدم؛ اما تفاوتهایی با آنچه هماکنون من مینوازم داشت. سازی که در این اجرا استفاده میشود در حال حاضر در کشورهای آذربایجان و ارمنستان بیشتر مورد استفاده نوازندگان کمانچه قرار میگیرد و متاسفانه اگر کم توجهی به این سازها و کمانچه شود شاید اتفاقی که برای ساز تار افتاد برای این دسته از سازها هم بیافتد و ثبت مالکیت جدیدی پیدا کند.»
او میگوید: «برای این کنسرت دو پارت را در نظر گرفتیم که هر پارت نسبت فضای آن با پارت دیگر بسیار فرق دارد و به عنوانی بخشی اول کنسرت نسبتا کلاسیک و بخش دوم نسبتا آزاد بوده و محدود به فضایی که رایج است نبودیم و به عنوانی دو فضا با دو تفکر در این کنسرت شنونده با آن روبرو میشود. بعد از این اجرا، اجراهایی در شهرهای دیگر ایران هم در قالب تور کنسرتی خواهیم داشت که در حال رایزنی با مسئولین و برگزار کننده ها هستیم و بعد از این کنسرتها مراحل ضبط و انتشار این اجراها را در قالب دو سی دی کاملا متفاوت را شروع و انتشار خواهیم داد. امیدوارم علاقه مندان به این نوع از موسیقی ما و موسیقی بدون کلام حمایت کنند.این موسیقی مورد بی مهری بسیاری از ارگان ها و سرمایه گذاران موسیقی قرار گرفته و ما و بقیه کسانی که این نوع از موسیقی را در حال ارائه و انتشار هستیم همیشه منتظر حمایت های هنرمندان و مردم هستیم؛ چون هنرمندان حامی جز مردم نداشته و نخواهند داشت .»